Sunday, September 11, 2011

Wedding Veil/Veil Perkahwinan

Actually skarang Teh tgh pikir jenis veil yang Teh nak pkai.Memandangkan wedding gown Teh adalah yang jenis meleret,sebab gown Teh ada 'Royal Train' lebih kurang macam cathedral train.Kalau nak disesuaikan dengan veil,mesti yang jenis tak meleret sebab nanti akan hilang la kecantikan train tu nanti.Cumer Teh skarang tengah fikirkan jenis veil mane yang sesuai.So after Teh search design kat internet,teh jumpe design veil camni.tapi Teh akan tukar sikit panjang veils nie kepada chapel length.




Ini adalah Ivory, knee length 45" panjang by 72" lebar, potongan Cascade (juga dipanggil Angel cut) veil dengan 7/8" satin ribbon edge.
Terdapat jenis potongan yang lain seperti circular cut,drop cut veils dan bubble cut veils.

Jenis panjang veils juga berbeza :

** Veil Lengths **

  • Shoulder: Jenis ini tidak selalu diguna dengan single layer,tapi selalunya digabungkan dengan layer yang lebih panjang. Sering digunkan untuk perkahwinan semi-formal dan formal.

  • Elbow: Sesuai dipakai dengan gown tidak formal atau gown pendek.

  • Waist: Sesuai dipakai dengan gown tidak formal atau gown pendek.

  • Fingertip: Gaya ini sesuai dipakai semasa perkahwinan formal atau semi-formal.

  • Knee: Gaya ini sesuai dipakai semasa perkahwinan formal atau semi-formal.

  • Floor: Gaya ini dipakai semasa perkahwinan formal atau semi-formal. Veil menyentuh lantai dan selalunya digabungkan dengan layer yang lebih pendek.

  • Chapel length: Gaya ini dipakai semasa perkahwinan formal atau semi-formal. Veil menyentuh lantai dan selalunya digabungkan dengan layer yang lebih pendek.

  • Cathedral length: Gaya ini hanya boleh dipakai semasa perkahwinan formal diadakan bersama gown yang mempunyai cathedral length trains.Veil sepanjang satu kaki sepatutnya melepasi trains dan mencecah lantai.



Teh nakkan veil yang simple kalau boleh,lenih kurang macam nie kan..Sekarang untuk kurangkan kos Teh plan nak buat sendiri jer wedding veil Teh.

Vintage Chapel Veils

Chapel Veil

Bead Chapel veils

Cathedral Lenght Veil

Credit to :
http://www.veilubridal.com
http://www.whitedovebridal.com
http://www.blog.dcnearlyweds.com
http://weddingbellsblog.com

No comments:

Post a Comment